- Szczegóły
- Zamówienia Publiczne
- Kategoria: O nas
- Odsłony: 1494
Ogólna klauzula informacyjna dotycząca ochrony danych osobowych
Realizując obowiązek informacyjny wynikający z art. 13 ust.1 i ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, Dz. U. UE. L. z 2016 r. nr 119, s. 1 – dalej RODO), informujemy, że:
Przetwarzanie danych osobowych
- Administratorem danych osobowych przetwarzanych, w związku z realizacją zadań w zakresie zarządu i prowadzenia spraw związanych z utrzymaniem, ochroną, modernizacją i budową dróg powiatowych, jest Zarząd Dróg Powiatowych w Szamotułach z siedzibą B. Chrobrego 6, 64-500 Szamotuły.
- Administrator informuje, że w celu zapewnienia prawidłowości przetwarzania danych osobowych z RODO wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym można się kontaktować drogą mailową Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub pisemnie na adres siedziby Administratora.
- Podanie danych osobowych w zakresie wynikającym z przepisów prawa jest obowiązkowe.
W pozostałych przypadkach podanie danych ma charakter dobrowolny, ale niezbędny
do realizacji przysługujących uprawnień wynikających z przepisów prawa. - Państwa dane osobowych nie będą przetwarzane w sposób opierający się wyłącznie
na zautomatyzowanym przetwarzaniu i nie będą poddane profilowaniu.
Przekazywanie danych osobowych
- Państwa dane osobowe mogą być przekazywane innym organom i podmiotom, w tym podmiotom publicznym, na podstawie przepisów prawa i w zakresie wynikającym z tych przepisów.
- Administrator może również powierzyć przetwarzanie Państwa danych osobowych innym podmiotom na podstawie pisemnej umowy.
- Państwa dane osobowe nie będą przekazywane do kraju trzeciego.
Cel i czas przetwarzania danych osobowych
- Administrator przetwarza Państwa dane osobowe w celu:
- realizacji obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze;
- wykonania zadań realizowanych w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej Administratorowi;
- przygotowania i wykonania umowy, której Państwo są stroną;
- realizacji innych zadań niż wskazane ust. 1 lit. a–c, przetwarzanych na podstawie Państwa zgody.
- Dane osobowe po zakończeniu realizacji celu, dla którego zostały zebrane, będą przetwarzane w celach archiwalnych dla dobra publicznego i przechowywane przez okres niezbędny
do realizacji przepisów prawa.
Przysługujące Państwu uprawnienia
- Każda osoba, której dane dotyczą, ma prawo:
- dostępu do swoich danych osobowych i ich sprostowania, wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania;
- żądania ich usunięcia, w przypadku gdy:
- dane nie są niezbędne do celów, dla których zostały zebrane,
- dane są przetwarzane niezgodnie z prawem,
- zostanie wniesiony sprzeciw i nie występują nadrzędne prawnie uzasadnione podstawy przetwarzania;
- ograniczenia przetwarzania, gdy:
- osoby te kwestionują prawidłowość danych,
- przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a osoby te sprzeciwiają się usunięciu danych,
- Administrator nie potrzebuje już danych osobowych do celów przetwarzania, ale są one potrzebne osobom, których dane dotyczą – do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń,
- osoby te wniosły sprzeciw wobec przetwarzania danych – do czasu stwierdzenia nadrzędnych interesów Administratora nad podstawę takiego sprzeciwu;
- ograniczenia przetwarzania danych zgromadzonych w materiałach archiwalnych dotyczących:
- żądania sprostowania lub uzupełnienia nieprawidłowych danych,
- zmiany zakresu danych,
- udzielenia informacji wynikających z art. 15 RODO;
- do przenoszenia danych, w sytuacjach przewidzianych w przepisach prawa;
- do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych, w przypadku gdy przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody. Zgoda może zostać cofnięta w dowolnym momencie, przy czym cofnięcie zgody nie ma wpływu na zgodność przetwarzania, której dokonano
na jej podstawie przed cofnięciem zgody. - Powyższe prawa mogą zostać ograniczone na podstawie przepisów prawa odnoszących
się do przetwarzania i ochrony danych osobowych. - Aby skorzystać z powyższych uprawnień, mogą Państwo złożyć wniosek do Administratora.
- Mają Państwo również prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, będącym organem nadzorczym, gdy przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy RODO.
Inspektor Ochrony Danych
Administrator zgodnie z art. 11 Ustawy o ochronie danych osobowych z dnia 10 maja 2018 r. (Dz.U. z 2019 r. poz. 1781) informuje, że:
- stanowisko Inspektora Ochrony Danych (IOD) w Zarządzie Dróg Powiatowych w Szamotułach pełni Pani Renata Promis,
Dane kontaktowe IOD:
adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Telefon: +48 695 222 665
- Szczegóły
- Zamówienia Publiczne
- Kategoria: O nas
- Odsłony: 3389
Deklaracja Dostępności
WSTĘP
Zarząd Dróg Powiatowych w Szamotułach, na podstawie art. 12 pkt 7 ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz. U. poz. 848), dalej zwanej „ustawą o dostępności cyfrowej”, niniejszy dokument określa warunki techniczne publikacji Deklaracji Dostępności oraz strukturę dokumentu elektronicznego Deklaracji Dostępności.
Ustawa o dostępności cyfrowej zobowiązuje w art. 10 podmioty publiczne do sporządzania i publikowania Deklaracji Dostępności. Celem publikacji Deklaracji Dostępności jest umożliwienie zapoznania się z informacjami dotyczącymi dostępności podmiotu publicznego. Informacje te przydadzą się przede wszystkim osobom z niepełnosprawnościami, które będą dzięki temu wiedzieć, jakie pomoce czy rozwiązania wspierające są dostępne w odniesieniu do danego podmiotu..
Deklaracja dostępności jest przygotowana w formacie HTML, DOC, PDF w jego dowolnej wersji.
Deklaracja dostępności spełnia wymagania zawarte w art. 5 ustawy o dostępności cyfrowej, nawet jeżeli sama strona internetowa lub aplikacja mobilna ich nie spełnia. Oznacza to, że Deklaracja Dostępności musi być w pełni dostępna cyfrowo.
Zawartość Deklaracji Dostępności
W tej sekcji przedstawione są ogólne informacje dotyczące nazwy podmiotu publicznego, dat publikacji i aktualizacji itp.
Wstęp Deklaracji
Zarząd Dróg Powiatowych w Szamotułach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej www.zdp-szamotuly.pl, www.bip.zdp.powiat-szamotuly.pl
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń.
Data sporządzenia Deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej
Oświadczenie sporządzono dnia: 2022-03-08.
Oświadczenie sporządzono dnia: 2022-03-08 Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Rzecznik Praw Obywatelskich
Aspekty techniczne
Serwis spełnia wytyczne techniczne związane z dostępnością:
Język stron serwisu - prawidłowo określony w kodzie strony
Tytuły stron - prawidłowo wdrożone w całym serwisie; każda strona ma swój własny, unikalny tytuł, tworzony w oparciu o jeden, ustalony wzorzec
Konsekwentna nawigacja – spójna i logiczna w całym serwisie
Możliwość pominięcia bloków – zagwarantowana
Pułapki klawiaturowe - wykluczone
Nagłówki - prawidłowo wdrożone i generowane na podstawie wprowadzanych przez redaktorów treści
Listy - prawidłowo użyte w całym systemie
Formularze (konstrukcja) - prawidłowo zbudowane i opisane
Linki - wprowadzony system automatycznego generowania poprawnych linków (w przypadku podłączania plików zawierają one informacje objaśniające o typie pliku)
Kontrast - wymaganie spełnione; dla osób niedowidzących używających funkcji wysokiego kontrastu przy odwróceniu kolorów w systemie operacyjnym Windows zalecane jest używanie przeglądarki Mozilla Firefox, Google Chrome.
Powiększanie tekstu – wymaganie spełnione; dla osób niedowidzących w celu powiększania i pomniejszania czcionek.
Rozdzielenie struktury i wyglądu - wymaganie spełnione; strony serwisu są dostępne i czytelne po wyłączeniu obsługi CSS.
Zgodność ze standardami - usunęliśmy prawie wszystkie błędy składniowe HTML.
Aspekty informacyjne
Serwis zawiera teksty i zdjęcia, które zostały opublikowane w serwisie od początku jego istnienia. Redaktor publikuje teksty, zdjęcia czy pliki i musi zadbać o to, by każdy mógł z tych treści skorzystać.
Szczegółowe informacje dotyczące:
Zrozumiałość - teksty zamieszczone w serwisie powinny być napisane w miarę możliwości w jak najprostszy sposób,
Czytelność - redaktorzy starają się odpowiednio formatować teksty, w tym stosować wypunktowania, wyróżnienia itp.
Elementy graficzne - zdjęcia i grafiki mają wypełniony tzw. atrybut alt. Zawarte w nim opisy są odczytywane przez czytniki ekranów, czyli aplikacje używane przez osoby niewidome i niedowidzące.
Redaktorzy starają się na bieżąco uzupełniać alty.
Pliki PDF, DOC itp. - redaktorzy starają się ograniczyć do minimum korzystanie z takich plików i osadzać teksty bezpośrednio w serwisie. Odrębną kwestią jest poprawne formatowanie plików tak, by były one dostępne.
Serwis zawiera dokumenty PDF, które powstały na podstawie źle przygotowanych dokumentów Word (nie ma w nich dobrze zaznaczonej logicznej struktury) – lub są skanami dokumentów. W miarę możliwości będziemy to poprawiać, oraz dokładać starań by nowe dokumenty przygotowywane były poprawnie.
Nieczytelne przez czytniki ekranu dokumenty PDF użytkownicy mogą rozpoznać narzędziem OCR. Jedno z takich darmowych narzędzi znajduje się na stronie http://www.onlineocr.net/
W przypadku braku możliwości skorzystania z powyższego rozwiązania prosimy o telefon do jednostki w celu umówienia się na przeczytanie niedostępnego dokumentu.
W serwisie znajdują się dokumenty z treścią w której zostały wstawione linki do dokumentów.
Sukcesywnie odnośniki będą poprawiane aby były unikalne i zrozumiałe, także poza kontekstem. Dodana zostanie również informacja o typie pliku i jego wielkości jeżeli nie jest do tej pory zawarta.
Treści dokumentów zamieszczonych dotychczas w serwisie są przeglądane i jeżeli to konieczne zostaną dostosowane.
Strona internetowa zgodna z WCAG.
Dostępność architektoniczna
Opis dostępności architektonicznej powinien zawierać:
- Opis dostępności wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli:
Wejście do budynku jest dostosowane do obsługi osób niepełnosprawnych.
- Opis dostępności korytarzy, schodów i wind:
Obsługa interesantów odbywa się na poziomie 0 budynku, w związku z czym nie ma konieczności używania windy.
- Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętlach indukcyjnych.
Brak dostosowań
- Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.
Brak wydzielonych miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych. Parking znajdujący się przy budynku Zarządu Dróg Powiatowych w Szamotułach ze względu na wielkość nie wymaga wydzielenia miejsc.
- Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach.
Brak ograniczeń dla wstępu do placówki psów asystujących.
- Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online. W przypadku braku takiej możliwości, taką informację także należy zawrzeć.
Tłumacz dostępny po wcześniejszym umówieniu lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Kontakt
Żeby załatwić sprawy w Zarządzie Dróg Powiatowych w Szamotułach możesz:
- udać się do Zarządu Dróg Powiatowych w Szamotułach i spotkać się z pracownikiem w godzinach od 7:00 do 15:00.
- złożyć wniosek przez elektroniczną skrzynkę podawczą E-PUAP na: /ZDPWSZ/SkrytkaESP.
- zadzwonić na numer: 61 29 32 152.
- napisać e-mail na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
- wysłać pismo na adres:
Zarząd Dróg Powiatowych
- B. Chrobrego 6
64-500 Szamotuły
Jeśli chcesz wybrać inną formę komunikacji z urzędnikiem np. poprzez SMS, tablicę z literami lub chcesz, abyśmy przygotowali formularze i dokumenty z powiększonym tekstem - złóż wniosek (do pobrania na stronie). Informujemy, że wniosek możesz złożyć w Polskim Języku Migowym wysyłając nagranie na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..
Koordynator do spraw dostępności:
Funkcję koordynatora do spraw dostępności w Zarządzie Dróg Powiatowych w Szamotułach pełni Mateusz Kaczmarek.
Dane kontaktowe:
Zarząd Dróg Powiatowych
- B. Chrobrego 6
64-500 Szamotuły
Tel. +48 662 095 538
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
- Szczegóły
- Administrator
- Kategoria: O nas
- Odsłony: 5079
MIEJSCE I SPOSÓB ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW |
Zarząd Dróg Powiatowych w Szamotułach ul. B. Chrobrego 6 64-500 Szamotuły Elektroniczna skrzynka podawcza ePUAP |
WYMAGANE DOKUMENTY |
Wniosek powinien zawierać: 1. Mapę poglądową z zaznaczonymi drzewami do wycinki.
2. Zdjęcia drzew dotyczących wniosku.
3. W przypadku ustanowienia pełnomocnika – oryginał lub poświadczony odpis pełnomocnictwa.
4. Dowód uiszczenia opłaty skarbowej 17 zł (w przypadku ustanowienia pełnomocnictwa). |
PODSTAWA PRAWNA |
ustawa z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (jednolity tekst: Dz.U. 2017 r. poz. 2134 ze zm.), wprowadzony ustawą z dnia 11 maja 2017 r. o zmianie ustawy o ochronie przyrody (Dz.U. 2017 poz. 1074) i obowiązujący od dnia 17 czerwca 2017 r.. |
INNE INFORMACJE |
Zależnie od charakteru zamierzonej inwestycji, zarządca drogi zastrzega sobie możliwość żądania dodatkowych dokumentów lub wyjaśnień na piśmie. |
- Szczegóły
- Administrator
- Kategoria: O nas
- Odsłony: 4620
MIEJSCE I SPOSÓB ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW |
Zarząd Dróg Powiatowych w Szamotułach ul. B. Chrobrego 6 64-500 Szamotuły Elektroniczna skrzynka podawcza ePUAP |
WYMAGANE DOKUMENTY |
Wniosek powinien zawierać: 1. Mapę zasadniczą w skali 1: 1000 lub 1: 500 z zaznaczonymi granicami pasa drogowego i podanymi wymiarami planowanej powierzchni zajęcia pasa drogowego.
2. W przypadku nowych reklam należy dołączyć zezwolenie na lokalizacje reklamy w pasie drogowym.
3. W przypadku ustanowienia pełnomocnika – oryginał lub poświadczony odpis pełnomocnictwa.
4. Dowód uiszczenia opłaty skarbowej 17 zł (w przypadku ustanowienia pełnomocnictwa). |
TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY |
Wydanie zezwolenia lub jego odmowa następuje w formie decyzji administracyjnej, w terminie do 30 dniod daty złożenia wniosku oraz wymaganych dokumentów. |
PODSTAWA PRAWNA |
|
TRYB ODWOŁAWCZY |
Od decyzji przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Poznaniu, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia. Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Zarządu Dróg Powiatowych w Szamotułach. |
OPŁATY |
Pobiera się opłatę skarbową zgodnie z Ustawą z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (tj. Dz.U. 2016, poz. 1827, ze zm.) za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa (prokury) lub jego odpis – 17 zł (opłata nie dotyczy pełnomocnictwa udzielanego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu, lub gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej).
|
INNE INFORMACJE |
Zależnie od charakteru zamierzonej inwestycji, zarządca drogi zastrzega sobie możliwość żądania dodatkowych dokumentów lub wyjaśnień na piśmie. |